Obserwatorzy

środa, 14 czerwca 2017

Nietypowe kartki- jak zrobić?

Witajcie
Czy kartka musi być prostokątna lub kwadratowa?
Nie! Jasne, że nie.
Chociaż sama najczęściej robię kwadratowe kartki ,
to zdarza mi się popełnić kartki w kształcie wykrojników,
które posiadam.
W naszym sklepie  znajdziecie mnóstwo wykrojników
z których można stworzyć
niebanalne , urocze karteczki.
Zresztą zobaczcie sami.
Do wykonania takich kartek potrzebne będą:)
- wykrojniki
- papier dość sztywny na bazę
- papier scrapowy
- dodatki: wstążki, kwiatki. perełki
- maszynka do wycinania wykrojników
- klej, kosteczki dystansowe
- tablica do bigowania
Kartki w kształcie z wykrojnika 
najłatwiej zrobić dwoma metodami.
Pierwsza z nich to EASEL CARD, 
a druga to kartka warstwowa, gdzie na zbigowaną bazę 
naklejamy scrapek - wycinkę. 
Na początek EASEL CARD
Wybrany wykrojnik ( mój to Spellbinders Oval )
 kładziemy tak jak na zdjęciu poniżej.
Tak żeby odrobinkę wystawał ponad zbigowaną bazę.
Po wycięciu baza naszej kartki u góry jest jakby ucięta.
Jedną część zginamy w połowie.
 Do tak przygotowanej części kartki
doklejamy kolejną część , tym razem wyciętą 
w całości z pojedynczej kartki
I przyklejamy do zagiętej połowi kartki.
Dodatkowo dla wzmocnienia kartki 
przyklejam papier scrapowy  i skończoną mamy bazę 1 kartki.
Teraz kartka stojąca na bazie wykrojnika 
Marianne Design
Zaczynamy podobnie jak wyżej . 
Zbigowaną bazę kartki wycinamy wykrojnikiem
tak by nie przecięła się góra kartki przy złożeniu.
Tak wygląda nasza baza.
 Na wierzch przyklejamy wycięty jeszcze raz kształt kartki.
 Widok kartki z tyłu po naklejeniu scrapka na front.
Obie kartki wstępnie okleiłam papierem scrapowym 
i rozpoczynamy zabawę w ozdabianie.
Na bazę przykleiłam jeszcze jedna warstwę
 papieru scrapowego, kontrastowego.
Wycięłam wykrojnikiem uroczy czajniczek z filiżanką
i podkleiłam z dystansem. 
Pod spodem dałam odrobinę gazy.
Na wierzch listeczki,wstążka i kwiaty
 przyklejone kosteczkami 3d i klejem na gorąco.
Wycięłam owal i przecięłam na pół 
przykleiłam na taśmie dystansowej.
Stanowi to ograniczenie przed zamykaniem się kartki
W końcu nasza kartka musi stać.
Tutaj postąpiłam podobnie.
Dałam kilka warstw papieru wyciętego wykrojnikiem.
przykleiłam gazę i na dość sporą figurkę baletnicy z masy do foremek,
 którą zamieniłam w elfa dzięki motylkowym skrzydełkom.
a potem kwiatki, listki wstążka, sznurek i oczywiście perełki.
No i oczywiście na wierzch brokat.
 Jesli wycięta wykrojnikiem baza kartki 
jest mało stabilna i się przewraca
to warto delikatnie z przodu odciąć minimalnie odrobinę papieru.
Zobaczycie jaka to różnica.
A w sklepie znajdziecie wszystko co potrzebne do zrobienia takich kartek.
Ja użyłam:)
Pozdrawiam Was serdecznie 
i mam nadzieję, że mój dzisiejszy pomysł na kartki z wykrojnika
zainspiruje Was do spróbowania czegoś nowego.
Iza

7 komentarzy:

Dziękujemy za miłe słowa.